niedziela, 12 października 2014

Oko Świata

~~~~
Ja też mam przecież marzenia, ale nigdy nie mylę ich z rzeczywistością.

~~~~
To, co się stało, jest już wplecione we Wzór.

~~~~
Żyjesz jak żuk pod skałą i wierzysz, że twoja szczelina to cały wszechświat.

~~~~
Moja miłość zniknęła, uniesiona
przez wiatr, który kołysze wierzbą
I jęczy kraj, owiany przez wiatr,
który kołysze wierzbą.
Lecz ja ją zachowam w myślach swych,
w najdroższych mych wspomnieniach,
zbrojny w jej siłę duszę umocnię,
ogrzeję serca struny i zagram znów
tę samą miłości melodię
choć zimny wiatr kołysze wierzbą.

~~~~
Gdyby życzenia miały skrzydła, owce potrafiłyby fruwać.

~~~~~
Ale nadzieja przypomina kawałek sznurka. Kiedy toniesz, nie wystarczy, aby się wyratować.

~~~~
Zadrżał. Jutro będzie dość czasu, by martwić się wilkami. Mylił się. Czekały, by powitać go w snach.

~~~~
Czasami nawet bohaterowie giną.

~~~~
Czy sen może skrzywdzić? Czy ciernie ze snu kłują do prawdziwej krwi?

~~~~
-Ila dawała mi rady dotyczące bycia kobietą- odparła Egwene roztargnionym tonem.
(...) 
-Rady! Nam nikt nie mówi, jak być mężczyzną. Po prostu nimi jesteśmy.
-I pewnie dlatego (...) Tak wam to źle wychodzi.

~~~~
Koło obraca się tak jak chce (...) Żadne oko nie dostrzeże Wzoru, dopóki nie zostanie utkany.

~~~~
To, czego nie widzieli, było im obojętne. To, czego nie widzieli, nie istniało.

~~~~
Wszyscy umierają, Koło obraca się. Ja jednak nie mam zamiaru zwinąć się w kłębek i czekać, aż to nastąpi.

~~~~
Było coś uspokajającego w dotykaniu drugiej ludzkiej istoty, gdy świat został właśnie połknięty przez ciemność.

~~~~
Odkrył, że łatwiej być odważnym, gdy można kogoś chronić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz