sobota, 19 kwietnia 2014

Z innej bajki

<><><>
Naprawdę myślisz, że opowieść istnieje tylko wtedy, gdy ją czytasz?

<><><>

Bo wiem, że książka pozostanie taka jak zawsze. Wszystko inne zmienia się w najmniej spodziewanej chwili (...) Rodziny się rozpadają i nic nie trwa wiecznie. W książkach zawsze wiadomo, co będzie dalej. Nie ma niespodzianek.

<><><>

Chyba się zakochałem. Ale skąd mam wiedzieć, jeśli jedyną miłość, której doświadczyłem, napisano bez mojego udziału?

<><><>

Myślę, że gdy żyje się w ramach ograniczonego świata, jak ja- wśród dobrze znanych rzeczy, w znajomym środowisku- człowiek traci nadzieję, że przytrafi mu się coś niezwykłego. Wszelkie jego działania zawsze będą powtórzeniem.

<><><>

Chcę, żebyś był w moim życiu. Ale to ma być moje życie.

<><><>

Akt czytania to partnerstwo. Pisarz stawia dom, ale to czytelnik się do niego wprowadza.

<><><>

Ale nawet gdybym zmieniła zakończenie, bajka trwa w pamięci wszystkich tych, którzy ją przeczytali. Nie sposób wymazać raz opowiedzianej historii.

<><><>

Czy na tym polega odwaga? Żeby ktoś w nas uwierzył?

<><><>

-A dlaczego tylko mnie czeka szczęśliwe zakończenie?- pytam.- Nigdy cię to nie zastanawiało?- Widać uznałem, że ci się poszczęściło. - Nam wszystkim może się poszczęścić. Moglibyśmy być, jacy chcemy, zamiast żyć pod cudze dyktando.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz