czwartek, 12 lutego 2015

Dom tęsknot

~~~~
Śmierć przychodzi wówczas, gdy czas staje w martwym punkcie.


~~~~
Obca idea jest jak drzazga, która obrasta ropą -organizm broni się przed nią i chce ją z siebie wyrzucić.


~~~~
Kobiety po to mają nogi, by chodzić mężczyznom po głowach.

~~~~
Nic między ludźmi nie wywołuje tyle kwasów, co zasady.

~~~~
Nikt tego listu nie otworzył, zresztą nie było to potrzebne, bo listy, płonąc, same się otwierają dla tych odbiorców, których między żywymi już nie ma.

~~~~
Nie ma co się przejmować śmiercią, większość ludzi nie żyje.

~~~~
-Ale przecież nie możesz za tym tęsknić.
-Niby dlaczego?
-Bo tęskni się za czymś, co już było, a nie za tym, co będzie.
-A ja tęsknię za tym co będzie.
-Nie rozumiesz? Tęskni się do tyłu, a nie do przodu
-Co ty tam wiesz. Jesteś tylko chłopakiem. Chłopcy nie znają się na tęsknocie.

~~~~
Nawet jeśli człowiek śpi sam, a obok z nadzieją kładzie drugą poduszkę, to nie śni mu się sen o samotności, lecz o tęsknocie. Tęsknota lepsza jest od samotności, bo w tęsknocie jest się we dwoje, choć tej drugiej osoby w tej chwili nie ma. Tęsknota za czymś, co się na pewno stanie, za kimś, kto na pewno przyjdzie, jest radosną tęsknotą.


~~~~
Mama zawsze dużo szyła i czasami na podłodze leżały igły strącane ze stołu. Przestrzegała, by na nie uważać, bo jak nadepnę, to mogą wejść w stopę i krwiobiegiem dopłynąć do serca. Okropnie się tego bałem. Teraz, gdy byłem większy, zrozumiałem, że trzeba uważać również na dotyk kobiecej dłoni, bo on także krwiobiegiem może dotrzeć do serca.


~~~~
Miłość jest jak katar. Nie ma takiego zapasu chusteczek, który by się przy jednym bądź przy drugim nie wyczerpał.

~~~~
Czasami zwykłe rzeczy stają się magiczne od słów, wystarczy je wypowiedzieć, a ludzie w to uwierzą. 


~~~~
Potem płakała. Płakała tak, że bałem się, że cała przez oczy wycieknie. (...) Do głowy przyszło mi prawo Archimedesa. Ciało zanurzone w smutku traci pozornie na wadze tyle, ile ważą łzy wyparte przez to ciało.


~~~~
Tęsknota to piękne uczucie. Podobne do miłości, ale smutniejsze. Tęsknota to takie uczucie jak smutna miłość. Uczucie rozpamiętywania tego, co było najpiękniejsze i zapominania tego, co było złe. Przypominania sobie rzeczy, które w ogóle się nie zdarzyły, i życia nadzieją, że jeszcze się kiedyś powtórzą.

~~~~
To właśnie w tęsknocie jest takie pociągające. Pewność tego, że byłeś w miejscach, co do których nawet nie jesteś pewien, czy istnieją, i wiara, że kiedyś do nich wrócisz. Spotkasz tam kogoś, z kim byłeś szczęśliwy przez chwilę tak krótką, że zauważyłeś to dopiero wtedy, gdy było za późno, a teraz oglądasz się, patrzysz za siebie i masz wrażenie, że widzisz ją na horyzoncie czasu i zaraz chwila ta będzie ci dana ponownie, a ty będziesz tym razem na nią gotów i całym ciałem się w niej rozsmakujesz.

~~~~
Nie podobała mi się sugestia, że wziąłem się w jej życiu nie wiadomo skąd. Ja byłem w nim zawsze. Bo w przeciwnym razie - jeśli miłość przychodzi nie wiadomo skąd, to później odchodzi nie wiadomo dokąd.

~~~~
Czasami człowiekowi się wydaje, że idzie ulicą marzeń, a przy jej końcu okazuje się, że to ślepa uliczka.

~~~~
Ostatni pocałunek ma ze wszystkich najgorzej, zostawia po sobie niespokojne miejsce, zimne i nagle opuszczone jak dom, z którego w pośpiechu ktoś się wyprowadził. 

~~~~
Coraz lepiej całujesz- (...) - dziś miałam wrażenie, że rozszerzam się jak przestrzeń w dniu stworzenia świata.


~~~~
Jeszcze wczoraj mieliśmy do siebie pasować na zawsze.



~~~~
Spójrz - (...)- jestem zbudowany tak, że doskonale mieszczę się w tobie. A kiedy ogarniam cię ramieniem, staję się idealną formą na twoje rozterki. Twoja dłoń chętnie chowa się w mojej. Pod obojczykiem ma takie wygodne miejsce, na którym będziesz mogła zasnąć. I zobacz, jaki spokój moje rozbiegane myśli znajdują między twoimi piersiami. 



~~~~
Mężczyźni zbyt często nad ranem przypominają baloniki lub mydlane bańki, pstryk- i już ich nie ma. 


~~~~
Brak mi twojej dłoni w moich rękach (...) twojego głosu w moich uszach, twoich warg na mych ustach, twojego uśmiechu w moich oczach. Czasami mam wrażenie, że wszystko wokół wariuje z tęsknoty i nawet mojej podłodze brak przez ciebie piątej klepki.

~~~~
Nie wiem, jak bardzo jest zepsuta, nie widzę żadnych pęknięć ani rys. Wiem tylko, że jeśli teraz nie zatrzymam jej przy sobie, to stracę ją na zawsze. 

~~~~
Powiedz, że mnie kochasz, to krótkie zdanie, wypowiedz je jak zaklęcie, a zrobię sobie z niego tatuaż a samym środku serca.

~~~~
Znamy się zbyt długo (...) znamy się od zawsze (...) Nie poznaliśmy niczego poza sobą, ty byłeś planetą, a ja twoim księżycem, i oboje wierzyliśmy, że świat na nas się kończy. Muszę zniknąć, wyjechać, trochę o tobie zapomnieć, a jak już trochę zapomnę, to na pewno wrócę. 

~~~~
Wierzę, że gdy lustro odbija obraz, to jakiś ulrtacząstkowy, mikroskopijny, atomowy, milifotonowy, śladowy ślad świata każdego obrazu pozostaje gdzieś w cienkich warstwach srebra oraz minii. I tylko kwestią precyzji odczytu jest jego przywrócenie

~~~~
Zastanawiam się, co piękne kobiety robią z tymi mężczyznami, którzy się w nich zakochują. Nabijają na szpilki jak motyle? Zakopują w ogródku? Robią przecier na zimę? Tak, ten przecier to jakaś koncepcja...Kobiety od zawsze robiły jakieś przeciery.

~~~~
Powieść jest jak kobieta, powinna pozostawiać uczucie niedosytu- dobre historie kończą się tam, gdzie chciałbyś je zacząć.

~~~~
Złe myśli są jak czarne ptaki z trzepoczącymi na wichrze skrzydłami. Tylko mi pozwól,a  wszystkie je od ciebie odpędzę.

~~~~
Nieba każdy oczekuje- nawet jak w Boga wątpi, to i tak po cichu na nie liczy- ale piekło pełne jest tych, którzy się go nie spodziewali.


~~~~
Nie wiem, dlaczego ludzie mówią, że cuda się nie zdarzają, przecież ty się zdarzyłaś.




2 komentarze:

  1. Miło mi, że tak dokładnie przeczytałaś moją książkę :)
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki powinno się czytać "dokładnie" :) Tę na pewno warto było

      Usuń